Die Adventszeit beginnt…


Dzyń, dzyń, stuk, puk – Mikołaj tuż, tuż za progiem. Nadszedł czas na niehumanitarne straszenie dzieci, że „jak będziesz niegrzeczny, to prezentu nie dostaniesz, bo Mikołaj wszystko widzi…”. A po świętach niegrzeczny Grześ, który wypina kolegom język, a koleżanki za warkocze ciągnie, przyjdzie ubrany w najnowsze markowe ciuchy i przyniesie najnowszego iPhone’a 13. I wtedy będziemy wyglądać raczej mało wiarygodnie w oczach naszych dzieci 😉

A zatem, co zrobić, aby w spokoju i harmonii, bez pośpiechu i gonitwy za najlepszymi promocjami Black Friday i Cyber Monday dotrwać do Świąt. Może wykorzystajmy czas adwentu, aby pielęgnować bycie razem? Pogoda za oknem raczej „kanapowa”, więc delektujmy się świątecznymi filmami, zapachem świątecznych smakołyków, zwiedzaniem jarmarków bożonarodzeniowych.

A jak wykorzystać ten czas w szkole, na lekcji języka obcego? Może spróbujmy pokazać dzieciom, jak przygotowują się do świąt osoby z innych krajów, jakie zwyczaje i tradycje są pielęgnowane w innych państwach? Nauczmy dzieci, że inaczej, wcale nie znaczy gorzej.

Ja proponuję ćwiczenie - zabawę dla nauczycieli języka niemieckiego i nie tylko: zamieszczam link do „padletowego kalendarza adwentowego” 

https://padlet.com/ziolkowskaemilia/stnnd0dwgdjbbhyn

 który można edytować. Proszę Was, abyście dopisywali po jednym krótkim zadaniu „adwentowym” na każdy dzień. Razem stworzymy materiał, który będziemy mogli wykorzystać na lekcji.

Powodzenia i miłej zabawy 😊

EZ

obraz: https://cdn.pixabay.com/photo/2021/01/06/09/19/dresden-5893714_1280.jpg


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty