DZIEŃ NAUCZYCIELA tuż, tuż... a zatem zabawę czas zacząć już - czyli WSPANIAŁY KONKURS DLA NAS
Dziś rano, tak ok 5.40 przy drugim pianiu koguta (a musicie wiedzieć, że u mnie na wsi nadal koguty pieją o świcie i budzą zaspanych ludzi) przyszedł mi do głowy szalony pomysł (mam nadzieję, że na pewno przypadnie WAM do gustu), jak wykorzystać wiedzę i umiejętności zdobyte w weekend w Instytucie Goethego, ale po kolei…
W dniach 8-9 października 2022 r. Instytut Goethego w Warszawie zorganizował dla nauczycieli języka niemieckiego już po raz dwudziesty piąty DEUTSCHLEHRERTAG, tym razem pod hasłem LEHREN – LERNEN – MOTIVIEREN, czyli nauczanie – uczenie się – motywowanie. W sobotni wieczór spotkaliśmy się w Klubie Niebo, i jak na srebrny jubileusz przystało, był tort i szampan, ale było też mnóstwo ciekawych pomysłów, propozycji i praktycznych wskazówek. Spotkanie poprowadziła Patrycja Tajer – koordynatorka projektów edukacyjnych, a Karin Ende – Dyrektorka Działu Językowego IG oficjalnie rozpoczęła wydarzenie i zaprezentowała bardzo inspirujący materiał na temat wciąż zmieniającego się języka i trendów dominujących obecnie w dydaktyce języków obcych.
Następnie wykład inauguracyjny pt. „Handlungsorientierung im Deutschunterricht” wygłosiła Anne Saas – wybitna znawczyni w obszarze nauczania i uczenia się języka niemieckiego, lektorka, nauczycielka, mentorka, praktyczka.
„Wisienką na torcie” był występ Teatru Improwizacji pod hasłem „IMPROSANT – ein Abend der spontanen Maxime”. Dwóch artystów Jan Mattenheimer i Fredanko Beyer udowodnili, że zabawa słowem może być świetnym treningiem zarówno dla umysłu, jak i dla ciała (ze śmiechu mięśnie brzucha były intensywnie używane).
Niedzielę spędziliśmy (my nauczyciele) bardzo pracowicie, na Chmielnej 13a w IG, gdzie odbywały się warsztaty. Oferta była bardzo bogata i różnorodna. Nauczyciele mogli wziąć udział w warsztatach m.in. na temat wykorzystania muzyki, sztuki na lekcji języka niemieckiego, realizacji mini projektów edukacyjnych czy tworzenia memów i zastosowania ich na lekcji języka niemieckiego.
I właśnie ten ostatni temat zainspirował mnie do kolejnych działań. Otóż MOI DRODZY proponuję zabawę, która będzie polegała na stworzeniu mema o tematyce ogólnoszkolnej – to, co nam w duszy gra i na wątrobie leży, niech inni zobaczą. Tekst może być po polsku, po niemiecku, po angielsku lub w dowolnym języku. Gotowy mem należy umieścić na padlecie, a obiektywna komisja wyłoni zwycięzcę.
A jaki sposób stworzyć mem? Dziecinnie proste zadanie, do którego wykonania możecie wykorzystać następujące narzędzia:
https://imgflip.com/memegenerator
https://www.iloveimg.com/de/meme-generator
https://classic.toonytool.com/
Następnie gotowego mema należy zamieścić na padlecie, oczywiście w tytule podajemy swoje imię i nazwisko (można podać swój pseudonim artystyczny, ale w przypadku wygranej nie będziemy wiedzieli, do kogo wysłać nagrodę). Poniżej link do padletu:
https://mscdn.padlet.org/emiliaziolkowska/gqp7av2ncn915tp8
lub za pomocą kodu:
W razie jakichkolwiek (technicznych, merytorycznych, różnych) wątpliwości proszę o kontakt:
Rozstrzygnięcie konkursu i wyłonienie zwycięzcy odbędzie się 19 października. Wyniki zostaną zamieszczone na stronie naszego Wydziału
POWODZENIA
EZ
żródło: do stworzenia mema został wykorzystany obraz Macieja Raucha "Koty" prezentowany na wystawie w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie.
Komentarze
Prześlij komentarz