Przez pryzmat niebieskiego „f”



Czy zastanawialiście się, jak wyglądałoby nasze życie bez mediów społecznościowych? Życzenia na urodziny dostawalibyśmy tylko od najbliższych, nie wiedzielibyśmy:

·      gdzie sąsiad spędza wakacje,  

·      co sportowcy jedzą na lunch,

·      co założyć do pracy, a co „na wyjście”,

·      co warto zobaczyć w Polsce,

·      jak tańczą seniorzy czy małe bobasy… itd…itd….

Świat wirtualny zlewa się z tym realnym, piękne panie wydymają usta, panowie prężą torsy na przefiltrowanych zdjęciach, a niedowartościowane nastolatki popadają w depresję, ponieważ są przekonane, że świat jest cudowny, bezproblemowy, że pierwsza miłość jest zawsze najważniejsza i jedyna, a młodzieńczy trądzik to kolejna egipska plaga, której jak najszybciej należałoby się pozbyć.

Nastolatkowie nie potrafią ze sobą rozmawiać, podczas przerw komunikują się za pomocą Messengera. Kiedyś mogliśmy się chociaż usłyszeć, a dzwoniło się tylko w nagłej potrzebie, bo przecież rachunki za telefon rosły… Dziwne to wszystko dla mnie, inne jakieś…

Ostatnio zorganizowaliśmy spotkanie dla nauczycieli, planowaliśmy stacjonarne z możliwością online dla tych, którzy nie będą mogli przybyć osobiście. Na czterdzieści parę osób, przyszła….. jedna. Bardzo się cieszę, że mogłam Ją poznać 😊 Pani z promienistym uśmiechem i pozytywną energią przyjechała na nasze spotkanie kilkadziesiąt kilometrów z nadzieją, że spotka innych pasjonatów nauczania niemieckiego… niestety

Czy faktycznie odzwyczailiśmy się od kontaktu z ludźmi? Czy nadmiar obowiązków przytłacza i nie mamy już ochoty na spotkania i rozmowy? Wygodnie jest schować się za monitorem i słuchać, tylko słuchać… Osobiście wolę rozmawiać… ale to rzecz gustu.

Miałam zamiar napisać o grupach na Facebooku, ale moje myśli skręciły jakoś w inną stronę 😉. W nadmiarze informacji wygrzebałam te, które dla mnie często bywają inspiracją i źródłem pomysłów.

A zatem dla tych, którzy świat postrzegają przez niebieskie kółeczko z „f” mam kilka propozycji, może tam znajdziecie coś „fajnego” dla siebie lub swoich uczniów:

Materiały do nauki języków obcych | Grupy | Facebook

Deutsch lernen durch Hören! | Grupy | Facebook

Nowa Szkoła - języki obce (angielski, niemiecki i inne;) | Grupy | Facebook

Nicos Weg | Facebook


 

 

Komentarze

  1. Dziękuję za ten post. Obrazuje on zmieniający się świat i różne potrzeby ludzi. Myślę, że następuje nieustanny proces akceleracji w każdej dziedzinie życia i to z pewnością powoduje, że zaczyna brakować czasu na wszystko. Są też wypadki losowe, które całkowicie zmieniają plany i bieg wydarzeń, czego ja mogłam doświadczyć. Oczywiście to w pełni nie usprawiedliwia faktu tak niskiej frekwencji zadeklarowanych uczestników. Mogę jedynie podziękować organizatorom za zaangażowanie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty