LYRICS TRAINING


Dziś wracamy do motywu wykorzystania piosenek na lekcjach języków obcych i kilka słów o bardzo popularnej aplikacji Lyrics Training. Aplikacja wykorzystuje video clipy aktualnie już setek piosenek i pozwala uczącym się na uzupełnienia brakujących słów w ich tekstach. Piosenka sama zatrzymuje się, żeby uczący mógł wstawić brakujące słowa.

Aplikacja oferuje cztery poziomy dla uczniów:

BEGINNER – użytkownik uzupełnia do 10% tekstu,

INTERMEDIATE - użytkownik uzupełnia do 25% tekstu,

ADVANCED - użytkownik uzupełnia do 50% tekstu,

EXPERT - użytkownik uzupełnia do 100% tekstu.

Uczniowie bardzo lubią Lyrics Training. Mogą sami wybierać piosenkę do analizy, pracują w wybranym przez siebie tempie. Nauczyciel może także sam uzupełniać luki dla całej klasy po sugestiach uczniów. Możliwy jest podział uczniów w pary/grupy i zorganizowanie konkursu, kto uzupełni tekst najszybciej i najpoprawniej.

Z zbiorach https://lyricstraining.com/ znajdują się naprawdę setki utworów, reprezentujących różne style muzyczne i dekady – od Beatlesów i lat 60-tych po najnowsze hity, choćby uwielbiany przez młodzież przebój „drivers license” Olivii Rodrigo – aktualnie największy hit wszystkich platform streamingowych. Co istotne, w Lyrics Training można odnaleźć piosenki w różnych językach – dominuje język angielski, ale jest sporo przebojów po niemiecku (a nawet piosenki dwujęzyczne – niemiecko-angielskie, jak „Anyplace, Anywhere, Anytime” / „Irgendwie Irgendwo Ingergwann” duetu Nena i Kim Wilde), włosku, francusku, czy hiszpańsku.

Aplikacja Lyrics Training jest bardzo prosta w użyciu i intuicyjna. Jest to ciekawa alternatywa dla stosowanych przez nas często tekstów piosenek z lukami, które udostępnialiśmy uczniom w formie zwykłych handoutów do wypełnienia. Pojawia się zatem element nowoczesności i oszczędność papieru. Gorąco polecam!

Komentarze

Popularne posty