LYRICS TRAINING
Dziś wracamy do motywu wykorzystania piosenek na lekcjach
języków obcych i kilka słów o bardzo popularnej aplikacji Lyrics Training.
Aplikacja wykorzystuje video clipy aktualnie już setek piosenek i pozwala
uczącym się na uzupełnienia brakujących słów w ich tekstach. Piosenka sama
zatrzymuje się, żeby uczący mógł wstawić brakujące słowa.
Aplikacja oferuje cztery poziomy dla uczniów:
BEGINNER – użytkownik uzupełnia do 10% tekstu,
INTERMEDIATE - użytkownik uzupełnia do 25% tekstu,
ADVANCED - użytkownik uzupełnia do 50% tekstu,
EXPERT - użytkownik uzupełnia do 100% tekstu.
Uczniowie bardzo lubią Lyrics Training. Mogą sami wybierać
piosenkę do analizy, pracują w wybranym przez siebie tempie. Nauczyciel może
także sam uzupełniać luki dla całej klasy po sugestiach uczniów. Możliwy jest
podział uczniów w pary/grupy i zorganizowanie konkursu, kto uzupełni tekst
najszybciej i najpoprawniej.
Z zbiorach https://lyricstraining.com/
znajdują się naprawdę setki utworów, reprezentujących różne style muzyczne i dekady
– od Beatlesów i lat 60-tych po najnowsze hity, choćby uwielbiany przez
młodzież przebój „drivers license” Olivii Rodrigo – aktualnie największy hit
wszystkich platform streamingowych. Co istotne, w Lyrics Training można
odnaleźć piosenki w różnych językach – dominuje język angielski, ale jest sporo
przebojów po niemiecku (a nawet piosenki dwujęzyczne – niemiecko-angielskie,
jak „Anyplace, Anywhere, Anytime” / „Irgendwie Irgendwo Ingergwann” duetu Nena
i Kim Wilde), włosku, francusku, czy hiszpańsku.
Aplikacja Lyrics Training jest bardzo prosta w użyciu i intuicyjna.
Jest to ciekawa alternatywa dla stosowanych przez nas często tekstów piosenek z
lukami, które udostępnialiśmy uczniom w formie zwykłych handoutów do
wypełnienia. Pojawia się zatem element nowoczesności i oszczędność papieru.
Gorąco polecam!
Komentarze
Prześlij komentarz