LEKCJA ONLINE Z MESSENGEREM
Czy zdarzyło Ci się już, że przygotowałeś/przygotowałaś
ciekawą, szczegółowo zaplanowaną lekcję online i nie zadziałał sprzęt?
Uruchamiasz platformę do pracy zdalnej, a ona milczy i nie reaguje. Co robić?
Jak sobie poradzić?
Ja znalazłem się w takiej sytuacji w tym tygodniu. Pierwsza
reakcja – panika: What am I gonna do??? Druga reakcja – wykorzystaj Messengera
i przearanżuj lekcję tak, by nauczyciel zapisywał informacje i pytania, a
uczniowie reagowali i odpowiadali na nie pisemnie. Szybka decyzja, utworzona
grupa w aplikacji Messenger i lekcję można poprowadzić. Na pewno dobre
ćwiczenie na kształcenie sprawności pisania i czytania, urozmaicenie
dydaktyczne, doskonalenie kompetencji cyfrowej uczniów.
Nauczyciel szkoły podstawowej może udostępnić uczniom
znalezione w Internecie obrazki i zadawać pytania – o postaci, miejsce, kolory,
kształty, czynności. Doskonałe zadanie na ćwiczenie czasu Present Continuous i
utrwalenie słownictwa.
W klasach 7-8 można wykorzystać taką lekcję do powtórki
przed egzaminem ósmoklasisty. Uczniowie mogą ćwiczyć formę pisemną i wspólnie
tworzyć e-mail, pocztówkę, zaproszenie, itd. Wychodząc od najprostszego
komunikatu, uczniowie mogą dodawać uwagi i informacje do tekstu, tworząc tzw.
odniesienie i rozwinięcie. Nowe przymiotniki, czasowniki, pomysły mogą
uzmysłowić naszym uczniom, jak łatwo można rozbudować pisany tekst i zdobyć
dodatkowe punkty na egzaminie.
W szkole średniej wykorzystałem lekcję z podręcznika „Insight”
autorstwa Jayne Wildman i Fiony Beddall (Oxford University Press). Uczniowie
wypowiadali się na temat warunków koniecznych do spełnienia, by zostać
wynalazcą lub naukowcem. Ustalali listę najistotniejszych czynników i
wyjaśniali, który z nich jest najistotniejszy:
1.
oryginalne pomysły,
2.
wykształcenie uniwersyteckie,
3.
dostęp do laboratorium,
4.
entuzjazm,
5.
pracowitość,
6.
motywujący rodzic / nauczyciel,
7.
pieniądze na badania.
Oto wybrane wypowiedzi uczniów:
Me and @Nina think that hard work is very important if
someone wants to become a scientist, because thanks to that we can achieve
other aspects also mentioned in this exercise, such as for example university
degree and access to a laboratory.
For me and Piotr, hard work is the most significant factor
on your way to becoming a great inventor/scientist. Hard work is extremely
important in order to achieve your goal, and working towards achieving your
target is what these jobs are all about.
We believe that hard work is the most important out of all
the other qualities. When you try your hardest and have a motivation there is
no need for any special equipement or
money. Also being an inventor or scientist is really demanding because you need
to sacrifice yourself for the work, so being hard working is the most important
thing.
Uczniowie tworzyli wypowiedzi w parach, a potem komentowali
opinie swoich klasowych kolegów i koleżanek. Szybko zaaranżowane, a pożyteczne
ćwiczenie, które z pewnością wpłynęło na rozwój językowy uczniów.
Jeśli zatem platforma nie zadziała, działaj Ty, a Messenger
może to działanie ułatwić!
Komentarze
Prześlij komentarz