Wykorzystanie AI do planowania lekcji języka obcego
Czy sztuczna inteligencja pomaga czy przeszkadza? Uważam, że należy podchodzić do tematu rozsądnie i z rozwagą, sprawdzając źródła i materiały, jakie proponują nam różnego rodzaju aplikacje. Czasami korzystam z pomocy AI podczas planowania moich lekcji. Ostatnio poprosiłam copilota o napisanie scenariusza lekcji na temat adwentu dla grupy na poziomie podstawowym. Scenariusz zostanie oczywiście zrealizowany, kiedy zacznie się adwent.
Temat lekcji: Adwent (Advent)
Cele lekcji:
1. Uczniowie poznają słownictwo związane z adwentem.
2. Uczniowie nauczą się podstawowych informacji o tradycjach adwentowych w krajach niemieckojęzycznych.
3. Uczniowie będą ćwiczyć umiejętność słuchania poprzez naukę piosenki adwentowej.
Materiały dydaktyczne:
• Piosenka adwentowa: „Es ist Advent”
• Karty pracy z zadaniami
• Prezentacja na temat Adwentu
Przebieg lekcji:
1. Wprowadzenie (10 minut)
- Nauczyciel wita uczniów i informuje o temacie lekcji.
- Krótkie wyjaśnienie, czym jest adwent, następnie omówienie podstawowych tradycji z nim związanych (np. wieniec adwentowy, kalendarz adwentowy).
- Prezentacja słownictwa (15 minut)
- Nauczyciel prezentuje nowe słownictwo związane z adwentem za pomocą slajdów (np. Advent, Adventskranz, Kerze, Kalender, Stern).
- Uczniowie powtarzają słownictwo i robią krótkie notatki.
3. Oglądanie i słuchanie piosenki (10 minut)
- Nauczyciel prezentuje uczniom piosenkę „Es ist Advent”.
- Uczniowie słuchają piosenki, a nauczyciel pokazuje tekst na ekranie.
4. Analiza tekstu piosenki (15 minut)
- Nauczyciel i uczniowie analizują tekst piosenki, tłumacząc go na język polski.
- Zwrócenie uwagi na nowe słownictwo i zwroty użyte w piosence.
5. Ćwiczenia praktyczne (10 minut)
- Uczniowie otrzymują karty pracy z zadaniami do uzupełnienia na podstawie tekstu piosenki (np. dopasowywanie słów do obrazków, uzupełnianie luk w tekście).
- Nauczyciel monitoruje pracę uczniów, pomagając w razie potrzeby.
6. Podsumowanie i zakończenie (10 minut)
- Nauczyciel podsumowuje lekcję, przypominając kluczowe informacje i słownictwo.
- Pytania i odpowiedzi, aby upewnić się, że uczniowie zrozumieli materiał.
- Nauczyciel zaprasza uczniów do zaśpiewania piosenki jeszcze raz na zakończenie lekcji.
• Uczniowie mają za zadanie stworzyć własny kalendarz adwentowy z opisem w języku niemieckim.
Komentarze
Prześlij komentarz