Der Valentinstag - święto zakochanych

Już niebawem Walentynki – święto wszystkich zakochanych, a może po prostu okazja, aby w szczególny sposób okazać miłość lub przyjaźń naszym bliskim… Nasi uczniowie uwielbiają niesztampowe lekcje, a już na pewno chętnie rozmawiają o tym, co ich dotyczy. Może 14 lutego to dobra data, aby porozmawiać z uczniami o uczuciach, o relacjach, o tym, co w życiu ważne…

Tymczasem zapytałam AI o pomysł na lekcję walentynkową na poziomie A1. Zerknijcie poniżej, może wykorzystacie coś na swoich zajęciach???

Temat: Der Valentinstag - święto zakochanych

Cele lekcji:
- Uczeń potrafi nazwać i opisać symbole związane z Walentynkami w języku niemieckim.
- Uczeń potrafi napisać i odczytać krótki list miłosny w języku niemieckim.
- Uczeń potrafi wyrazić swoje uczucia i emocje w języku niemieckim.
- Uczeń rozwija umiejętności komunikacyjne, kreatywne i współpracy w grupie.

Metody i formy pracy: praca indywidualna, w parach, w grupach, gra, quiz, piosenka, karta pracy, prezentacja multimedialna, tablica interaktywna
Materiały i pomoce dydaktyczne: komputer, projektor, głośniki, karty pracy, długopisy, kartki, koperty, naklejki z sercami, słodycze

Przebieg lekcji:
1. Faza wprowadzająca (10 minut)
- Nauczyciel wita uczniów i informuje o temacie i celach lekcji.
- Nauczyciel prezentuje na tablicy interaktywnej krótki film o historii i tradycjach Walentynek w Niemczech. 
Walentynki po niemiecku
- Nauczyciel zadaje pytania kontrolne do filmu, np.:
  - Kiedy obchodzimy Walentynki?
  - Jak nazywa się patron święta zakochanych?
  - Co symbolizuje serce?
  - Co można podarować swojej sympatii w Walentynki?
  - Jak powiedzieć "kocham cię" po niemiecku?
- Nauczyciel sprawdza poprawność odpowiedzi uczniów i wprowadza lub powtarza nieznane słownictwo.

2. Faza utrwalająca (15 minut)
- Nauczyciel dzieli uczniów na cztery grupy i rozdaje im karty pracy z ćwiczeniami dotyczącymi Walentynek.
♥ Valentinstag ♥ - materiały do pobrania ♥ - DIREKT szkoła języka niemieckiego

- Ćwiczenie 1: Uczniowie dopasowują obrazki do słów związanych z Walentynkami, np. die Rose, der Kuss, die Schokolade, etc.
- Ćwiczenie 2: Uczniowie uzupełniają luki w zdaniach związanymi z Walentynkami, np. Am 14. Februar ist _________ (Valentinstag). Ich schenke dir ein _________ (Herz). Du bist mein _________ (Schatz). etc.
- Ćwiczenie 3: Uczniowie układają wyrazy z liter, które tworzą zwroty związane z Walentynkami, np. H A B D I C H L I E B -> Ich hab dich lieb. etc.
- Ćwiczenie 4: Uczniowie dopasowują początki i końcówki zdań, które tworzą komplementy i wyznania miłosne, np. Du bist ... die schönste Frau der Welt. Ich bin ... verrückt nach dir. etc.
- Nauczyciel sprawdza poprawność wykonania ćwiczeń i omawia błędy.

3. Faza kształtująca (15 minut)
- Nauczyciel prosi uczniów, aby usiedli w parach i rozdał im kartki papieru, długopisy i koperty.
- Nauczyciel prezentuje na tablicy interaktywnej wzór listu miłosnego w języku niemieckim i omawia jego budowę i zwroty grzecznościowe. [^2^][2]
- Nauczyciel zachęca uczniów, aby napisali własny list miłosny do swojej sympatii, wykorzystując wzór i słownictwo z poprzednich ćwiczeń. Nauczyciel podkreśla, że listy są anonimowe i nie muszą być skierowane do konkretnej osoby.
- Nauczyciel pomaga uczniom w pisaniu listów i sprawdza ich poprawność językową.
- Nauczyciel prosi uczniów, aby włożyli listy do kopert, zamknęli je i przykleili naklejkę z sercem. Nauczyciel zbiera koperty i tasuje je.

4. Faza podsumowująca (5 minut)
- Nauczyciel rozdaje uczniom losowo koperty z listami miłosnymi i prosi ich, aby je otworzyli i przeczytali na głos.
- Nauczyciel pyta uczniów, czy podoba im się list, który otrzymali i czy zgadują, kto go napisał.
- Nauczyciel gratuluje uczniom kreatywności i umiejętności pisania listów miłosnych w języku niemieckim.
- Nauczyciel rozdaje uczniom słodycze jako nagrodę za dobrą pracę i życzy im miłych Walentynek.
- Nauczyciel żegna się z uczniami i kończy lekcję.

Niedźwiedź Polarny - Darmowe zdjęcie na Pixabay - Pixabay

Czat BING jest narzędziem, które potrafi ułatwić nam pracę? Czy te wskazówki i materiały mogą pomóc w planowaniu lekcji? Oczywiście każdy musi zindywidualizować ten proces, dostosowując poziom i treści do własnej grupy docelowej. Ja na pewno część materiałów wykorzystam, a poniżej jeszcze kilka linków do zasobów ogólnodostępnych ;-)

https://learningapps.org/9146270

https://learningapps.org/17579569

https://www.youtube.com/watch?v=i5Y2kTHrOOI

https://www.deutsch-to-go.de/liebe-macht-erfinderisch/

💕💕💕ALLEN VIEL LIEBE 💕💕💕



Komentarze

Popularne posty