TURNIEJ CZTERECH SPRAWNOŚCI - czyli co wspólnego mają języki obce ze sportem...


Nie wiem jak wy, ale ja nie wyobrażam sobie Nowego Roku bez Turnieju Czterech Skoczni i konkursu w Garmisch Partenkirche. Słynna GaPa i moja nią fascynacja już nikogo u mnie w domu nie dziwią. Okrzyki radości z wygranej polskich skoczków stanowią stały element zimowych popołudni i wieczorów. Natomiast złość i rozczarowania z przegranych występów wyrażam w mniej cenzuralnych słowach, które zostaną tu pominięte. 

Historia samej miejscowości Garmisch Partenkirche i organizacja Igrzysk Olimpijskich w 1936 roku może być wdzięcznym tematem projektu edukacyjnego dla uczniów. A tymczasem Turniej Czterech Skoczni był inspiracją dla jednej z nauczycielek języka niemieckiego z III LO, aby zorganizować konkurs językowy TURNIEJ CZTERECH SPRAWNOŚCI. Pani Iwona Kamińska postanowiła zorganizować konkurs wspólnie z innymi nauczycielami języków obcych, aby zmotywować uczniów do nauki języków obcych. Kompetencje językowe są bardzo ważne w dzisiejszym „pędzącym, mobilnym” świecie, dlatego tak istotne jest rozwijanie uzdolnień językowych uczniów i stwarzanie możliwości sprawdzenia stopnia opanowania tychże umiejętności.

Konkurs składał się z trzech etapów i jak sama nazwa wskazuje sprawdzał poziom opanowania umiejętności rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstu czytanego, pisania i mówienia w języku angielskim i drugim wybranym języku obcym. W I etapie sprawdzano rozumienie ze słuchu oraz rozumienie tekstu czytanego w języku angielskim. W II etapie konkursu sprawdzano umiejętność mówienia w języku angielskim, a dziesięciominutowa rozmowa przebiegała w oparciu o wylosowane pytania. Natomiast w III etapie konkursu uczniowie musieli wykazać się podczas sprawdzania umiejętności pisania bardzo dobrą znajomością struktur gramatycznych oraz bogatym zasobem słownictwa w wybranym języku obcym, innym niż angielski.

Umiejętności językowe uczniów oceniani nauczyciele języków obcych zaangażowani w organizację konkursu. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem uczniów, a uczniowie zaprezentowali bardzo wysoki poziom kompetencji językowych. W zmaganiach angielsko – niemiecko – włosko – hiszpańskich najlepsi okazali się uczniowie: Natalia Ziółkowska, Weronika Janiszewska i Maciej Nejman.

Rozdanie dyplomów i nagród w konkursie zostało zaplanowane na Dzień Języków Obcych, który po długiej pandemicznej przerwie wrócił jako obowiązkowy punkt w kalendarzu wydarzeń szkolnych III LO. Wydarzenie przemyślane i przygotowane z każdym calu perfekcyjnie. Uczniowie przygotowali cudne dekoracje, nawiązujące do Walentynek w różnych językach, stoiska z przepysznymi słodkościami i nie tylko, wywodzącymi się z różnych krajów europejskich, a koło teatralne przedstawiło w języku angielskim najbardziej romantyczną scenę w dziejach literatury światowej, czyli „Romeo i Julia” Williama Shakespeare’a.






Wisienką na torcie była kolorowa parada, niczym korowód z Disneylandu, która przeszła meandrami szkolnych korytarzy i zaprosiła wszystkich do wspólnego świętowania.

Pomysły i zaangażowanie nauczycieli godne podziwu, a uśmiech i radość uczniów bezcenna. Wszyscy doskonale wiemy, że już od najmłodszych lat uczymy się najbardziej efektywnie przez zabawę, a nasz mózg przepełniony dopaminą chłonie o wiele więcej wiedzy i przetwarza informacje znacznie lepiej, niż kiedy w naszym organizmie rozhula się złowieszczy kortyzol.

A zatem może być i efektywnie, i efektownie, za co bardzo dziękuję, bo wiele od nas zależy, czy nasi uczniowie będą lubili nasze zajęcia, czy raczej będą uczęszczać na lekcje tylko z obowiązku.

😀😀😀
EZ

Komentarze

Popularne posty