Każde pokolenie ma swój czas...



Żyjemy w dziwnym świecie, w którym wielu młodych ludzi za wyrocznię i wyznacznik reguł życiowych przyjmuje Facebooka, Instagrama lub inne media społecznościowe. Sobel, Żabson i inni o dziwnie brzmiących pseudonimach pseudoartyści wyrażają swoje emocje za pomocą krzykliwych wyzwisk, wulgaryzmów i manifestują swoją wolność w sposób, wydawałoby się w społeczeństwie raczej wyedukowanym i kulturalnym, niedopuszczalny. Jaką siłę przebicia mają ci, którzy „rzucają mięsem” i znajdują posłuch wśród tysięcy młodych ludzi w porównaniu z bezradnym nauczycielem, który artykułując polecenia wobec uczniów stanowczym tonem może zostać uznany za porywczego i niestabilnego emocjonalnie człowieka, nękającego zestresowane dzieci. Czego tak naprawdę szuka młode pokolenie? Czy ich dążenia, marzenia są dla nas niezrozumiałe, odległe? Czy czas i doświadczenie zweryfikują ich spojrzenie na realia dnia powszedniego? 
Ostatnio pisałam o moich wychowankach. Znalazłam wyniki ankiety sprzed 22 lat, którą przeprowadziłam w swojej klasie. Chciałam ich wtedy bliżej poznać. Oni wtedy też byli młodzi i bardzo gniewni, ale za TYM ogromnym gniewem i żalem do losu kryły się ich wielkie i małe codzienne tragedie. Niezrozumienie, brak rodzicielskiej uwagi, czasami po prostu zły dzień urastały do rangi niewyobrażalnego dramatu. A czasami prawdziwa trauma przysłaniała młodzieńczą radość, a jednak walczyć należało z demonami przeszłości. Wiem, że wielu z nich teraz fantastycznie radzi sobie z życiem. Niektórzy powielają błędy wyniesione z domu, a inni wręcz przeciwnie, chcąc udowodnić sobie i światu starają się po stokroć bardziej niż ich rodzice. 
Myślę jednak, że wartości takie, jak przyjaźń, miłość, akceptacja, poczucie bezpieczeństwa, jakimkolwiek językiem nazywane, były, są i będą cenione zawsze i w każdym pokoleniu. Może banał, ale jakże prawdziwy… Przekonajcie się sami. 
Miłej lektury.



PS. Mam nadzieję, że nikogo nie uraziłam (imiona starałam się wymazać) a jeśli tak, to z góry przepraszam. No i PRZEPRASZAM moje kochane dziewczynki za opublikowanie ich wizerunku. Jeśli się nie zgadzacie to dajcie znać ;-)
Źródła: materiały własne

Komentarze

Popularne posty