W zdrowym ciele – zdrowy duch, czyli kolejny pomysł na lekcje STEAMową

źródło: https://pixabay.com/

Już za kilka dni odbędzie się kolejna odsłona zajęć STEAMowych w ramach projektu MaKI. Miesiąc temu naszym gościem podczas lekcji otwartej był marszałek województwa mazowieckiego Adam Strózik. Pan marszałek miał okazję obejrzeć lekcję pt. „Kolorowy pociąg do wiedzy”, podczas której pracowaliśmy metodą stacji, integrując uczniów polskich i ukraińskich. Uczniowie podzieleni na grupy wykonywali zadania wg modelu STEAM (wiedza/ technologia/ inżynieria/ sztuka/ matematyka). Każda grupa miała 5 minut na wykonanie zadania na poszczególnych stacjach. 

Uczniowie doskonalili umiejętność rozumienia tekstu czytanego, kompetencje matematyczne, konstrukcyjno – technologiczne, jak również rozwijali kreatywność oraz artystyczne wyrażanie własnych myśli. Uczniowie pracowali z tekstem polsko-ukraińskim, tworzyli logo projektu z klocków LEGO, lepili z plasteliny, jak również wykonywali zdania na monitorze interaktywnym.

Tym razem inspiracją do zajęć był film pt. „Za duży na bajki”. Film nawiązuje do treści podstawy programowej oraz kierunków polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2021/22: wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, wychowanie do wrażliwości naprawdę i dobro. W filmie poruszony został także problem nadwagi wśród dzieci i młodzieży. Na zajęciach pt. „W zdrowym ciele – zdrowy duch” będziemy rozmawiać na temat zdrowego stylu życia, nawykach żywieniowych najmłodszych oraz o tym, jak zadbać o kondycję fizyczną i psychiczną młodego organizmu. Na lekcję zaplanowaliśmy pięć stacji odpowiadającym elementom STEAM.

Na początek dzieciaki obejrzą zwiastun filmu, a następnie na każdej stacji czekać będą na nich różnorodne zadania: matematyczne (nawiązujące tematyką do zakupów produktów spożywczych), inżynieryjno – konstrukcyjne (stworzenie kolorowego półmiska zdrowych przekąsek z klocków LEGO), technologiczne (z wykorzystaniem ekranu interaktywnego – e-puzzle, aplikacja learning.apps), artystyczne (lepienie z plasteliny owoców i warzyw, nazywanie smaków), praca z tekstem czytamy (zabawy kiedyś i dziś, propozycje zabaw na świeżym powietrzu). Zadanie podsumowujące będzie polegało na przeprowadzeniu wywiadu wśród kolegów i koleżanek nt. prozdrowotnych zachowań uczniów.

W grupach starszych możemy rozszerzyć ten projekt o stworzenie np. filmu z wywiadami uczniów i nauczycieli.

Z doświadczenia wiem, że metoda stacji sprawdza się w zasadzie we wszystkich grupach wiekowych, ponieważ zadania są różnorodne, a uczniowie nie zdążą się nimi znudzić. 

Życzcie nam powodzenia, a poniżej link do fotorelacji z poprzednich zajęć otwartych.

https://mscdn.pl/sol-cytryna-i-wiedzma-najlepsze-na-przelamanie-barier-jezykowych/

EZ


Komentarze

Popularne posty