E-Twinning i jego wciągająca natura…

Kto doświadczy chociaż raz przygody z projektem, ten wpadnie po uszy 😉 Przygotowywałam się długo i intensywnie, aby zacząć pracę na platformie e-Twinning. Projekty edukacyjne nie są mi obce, ponieważ pracuję tą metodą od dawna, również współpracując z innymi szkołami lub instytucjami wspomagającymi naukę języka niemieckiego, np. Biblioteka Pedagogiczna, Instytut Goethego.

Od kilku tygodni razem z moimi uczniami uczestniczymy w projekcie ogólnopolskim „Volles Haus – Pałna Chata”. Zadania projektowe realizujemy w grupie łączonej – uczniowie klas VII-VIII podczas zajęć dodatkowych. Niektóre elementy realizujemy w podgrupach na lekcjach języka niemieckiego lub podczas spotkań online. Uczniowie mają za zadanie stworzyć fikcyjną rodzinę wielopokoleniową wykorzystując do tego narzędzia TIK. Uczniowie wymyślają członków rodziny, opisują ich, tworzą prezentację, potem cyfrową książeczką, a następnie rozmawiają o tej rodzinie w grupach międzyszkolnych w formie wideokonferencji. 


W ten sposób uczniowie utrwalają słownictwo, poznają narzędzia cyfrowe, które mogą wykorzystać do efektywnej nauki języka obcego, uczą się współpracy, terminowości i odpowiedzialności za swój wkład do projektu. Oprócz tego mają okazję do nawiązywania kontaktów z uczniami z innych szkół.

Uczniowie są bardzo zaangażowani w działania, wypracowali już wiele materiałów, korzystając mi.in z takich narzędzi jak:

 Avatar Character Maker Avachara •

Twórz kolaże zdjęć online - PhotoCollage.com

Twoje zestawy | Quizlet

Strona główna | StoryJumper

Również nauczyciele mogą spojrzeć na swoich uczniów z innej perspektywy i odkryć w nich potencjał, który podczas tradycyjnych lekcji nie zawsze jest widoczny.

EZ

Komentarze

  1. Zgadzam się, że projekty w ramach programu eTwinning mają niesamowity potencjał. W ubiegłym roku szkolnym realizowałam wraz moimi uczniami krajowy projekt "Fiktive Familie", który koordynowała p. Katarzyna Drabarek.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty